سفارش تبلیغ
صبا ویژن


نیست بر لوح دلم جز الف قامت یار . . . . چکنم حرف دگر یاد نداد استادم
سید شهیدان اهل قلم، سید مرتضی آوینی:
هنر آن است که بمیری پیش از آنکه بمیرانندت و مبداء و منشاء حیات آنانند که اینگونه مرده اند... خون حسین (ع) و اصحابش کهکشانی است که بر آسمان دنیا راه قبله را می نمایاند... پندار ما این است که ما مانده ایم و شهداء رفته اند، اما حقیقت آن است که زمان ما را با خود برده و شهداء مانده اند... زندگی زیباست اما شهادت از آن زیباتر است... حب حسین (ع) سرالاسرار شهداست... از عاشورای سال 61 هجری دیگر زمان از عاشورا نگذشته است و همه روزها عاشوراست... کربلا حرم حق است و هیچکس را جز یاران امام حسین (ع) راهی بسوی حقیقت نیست... حقیقت هنر نوعی معرفت است که در عین حضور و شهود برای هنرمند مکشوف می گردد... هنر شیدایی حقیقت و تجلی شیدایی است

به نوشته شریف نیوز، چندی است که خبرگزاری ایسنا خط خبری‌ای  را در یافتن «پایتخت فرهنگی ایران» پی گرفته و در این راستا مصاحبه‌ها‌ی متعددی را با مسئولین شهرهای شیراز، اصفهان و یزد انجام می‏دهد.

روزی شیراز را به عنوان پایتخت فرهنگی معرفی می‏کند و امروز در مورد امکان انطباق این عنوان بر یزد سخن می‏گوید.

 آنچه که مسلم است اطلاق عنوان پایتخت فرهنگی بر یک شهر کشور آن هم در شرایطی که شهرهایی دیگر نیز می‏توانند با تفاوت‌ها‌یی، شایسته چنین عنوانی باشند، اقدامی خردمندانه به شمار نمی‏آید.

 یک کارشناس امور فرهنگی در گفت و گو با خبرنگار «شریف نیوز» بیان داشت: انداختن این رقابت کاذب میان مسئولین شهرهای مهم کشور به هیچ وجه در شان ایرانیان نیست، چراکه برای ما عنوان‌ها‌ مهم نیستند.

وی افزود: همانطور که حافظ و سعدی و صدرای شیرازی برای ایرانیان اهمیت دارند، معماری یزد و بزرگان این شهر و تمدن برخاسته از اصفهان و بزرگانش برای ما مهمند، لذا جستجو برای یافتن پایتخت فرهنگی ایران جستجویی عبث و در عین حال مشکوک است.

 وی درباره مشکوک بودن این جستجو اظهار داشت: در شرایطی که کشور ما نیازمند وحدت است عده ای با طرح مسائل قومی و برخی رسانه‌ها‌ نیز با ایجاد مسابقه دروغین یافتن پایتخت فرهنگی ایران، به اتحاد ملی کشور خدشه وارد می‏کنند.وی بیان داشت: شهرهای شیراز و یزد و اصفهان و مشهد و تبریز در کنار یکدیگرند و نباید با طرح چنین موضوعاتی بین مسئولان و اهالی آنان اختلاف ایجاد کرد.



خیری در زندگانی نیست مگر برای دو کس : دانشمندی پیروی شده یا شنونده ای فراگیرنده . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]